قلمدان نگاه

بداهه های بامداد

قلمدان نگاه

بداهه های بامداد

شعر جناب استاد دلجویی

در دلم مثـــل عشق می مانی 

گرچه این قصـــه را نمی دانـی 

مهـــر بانوی پیـــش دانشگـــاه 

دوســـتت دارد این دبستـــانی 

 

** 

چندگاهیـست در« باز باران» را 

در نگــــاه تـــو از بـرم ،بــــــانو 

بسکــــه از آســـــمان ابری تو 

دشت سینه شده ست بارانی 

 

** 

من که رســوای عالمم ،تو بـبر  

سربازار خــــــود حــــراجم کن 

من به نـــــور تو گشتـه ام پیدا 

نیستم اهــــل عشــق پنهانی 

 

** 

باز بـــاران وبـــاز هم تنــــــها... 

باز هم یـــک خیـــال،بغض آلود 

در مسیـــــرتو باز بی چتــــرم 

در هـــوای تو بـــاز بـــــــارانی 

 

** 

باز تصـــــمیم تــــــــــازه دارم  

ای تو کبــــرای شعرهای ترم 

نگــــــذارم شبی تــــو را تنها 

زیــــر بــارانی از پریشـــــانی 

   

** 

من دلم مثل صخره های تو نیست 

ســــنگلاخ اســت راه شیـــــرازم 

ریزعــــلی باش ومشـــعل بفــروز 

در شــــب ریـــــل ها ی طــولانی 

 

** 

شد سـردم از این شمالی ها 

می شوم محو گرم شرقی تو 

آفـــــتابی که استــــــوای تنم 

از بلــــندای خــــود بسـوزانی 

 

** 

تا همـــیشه معلمم تو بـــمان 

تا که انسان عاشقی بــشوم 

واحـــد انـــتخابی ام شده ای  

در کـــــلاس عــــلوم انسانی 

 

** 

بسکه احساس خفته درشعرم 

 از بـــلندای مــــوج گـــیسویت 

می کنی شـــهره ام به پسوند 

شــــاعر شــعرهای طوفـــانی 

 

** 

«دوستت دارم ای غریبه بمان» 

با تـــو عـــهدی بــرادری دارم 

با من از رد گــــــرگها مهراس 

نـــیستم از تـــــبار کــــنعانی 

 

** 

باغــــبان تو مرد نیـــکوییست 

قــدر گــل را قشنگ می داند 

بـــــــاغ او از بــــهار تو خــرم 

دل تو از رخــــش ،چــراغانی  

 

** 

نوشته شده جناب استاد حسین علی دلجویی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد